England - lørdag den 27. august 2011

Hjemrejse

Efter en lidt urolig nat, stod vi op og fik morgenmad. Jeg sluttede af med en omgang varm laks på æg og toast. De andre konservative hoveder holdt sig til sin yughurt. Så var dagens udflugt klar til start. Hjem til Fredericia og Vibe og Lasse. Vi havde bestilt dårligt vejr og det startede desværre lige lidt for tidligt, for mens vi gik ned til bussen, kom der en regnbyge.

Med bus til Windermere. Vi havde regnet os frem til at billetten fra Keswick til Windermere højst kunne koste 6,50 pund. For det var prisen på en dagsbillet. Men vi tog fejl. Billetten kostede over 7 pund. Det var lidt surt, når vi lige havde taget afmålte penge med og ladet resten ligge som drikkepenge på værelset.. Heldigvis havde Gitte og Hans stadig engelske penge!

I Windermere var der 2 timers ophold, inden vi skulle med toget til Manchester. Hans ville gerne sidde på stationen og holde øje med vores bagage. Så Gitte gik på jagt efter mad til dem og Marie og jeg gik en tur ned i byen. Der var flere steder, hvor vi kunne få en frokost men fælles for alle stederne var, at de først åbnede kl. 12. Da vi skulle med toget kl. 12:50, valgte vi at handle lidt ind i Booths.

Der var mange, der skulle med toget og det så ud som om de alle skulle til lufthavnen, for de fleste slæbte rundt på større eller mindre kufferter. I toget var der ikke meget plads til at placere baggage, så det var et spørgsmål om at komme forholdsvis hurtigt ombord. Vores kuffert endte med at stå direkte ved en af udgangene og jeg kunne se, at der stod en ung fyr ved siden af den. Jeg tilbød, at han kunne sidde på vores kuffert. Så kunne jeg nemlig holde øje med ham. Så længe han sad ned, var vores kuffert der endnu!

I Manchester Airport var vi spændte på, om vi havde slæbt for meget øl med hjem. Kufferten røg på først og den viste over 25 kg. Det var damen ved skranken ikke tilfreds med. Gitte og Hans var også over det tilladte mens Marie kun havde 16 kg. I sækken med vores rygsæk. Så fluks blev der pakket om, så Marie kom op i nærheden af 21 kg. Min kuffert slap igennem med 23,2 kg. Så var den hurdle overstået. Bare så øllene kom helskindet hjem!

Efter lidt osen og venten, blev vi kaldt ombord i flyet og der blev boardet på rekordtid. Faktisk så hurtigt, at vi kunne lette ca. 20 minutter før planlagt tid. Super. Vi havde købt en liter vand i lufthavnen og den svulmede noget op, efterhånden som vi kom op i højderne. Jeg sendte en venlig tanke til mine øl i kufferten. Bare de ikke svulmede op på samme måde, for så var der en kuffert fyldt med glasskår og øl overalt.

Efterhånden som vi nærmede os Danmark, blev det mere skyet og da vi landede i Kastrup var der mørkt som en novemberaften. Det regnede også. Efter det sædvanlige stunt med at vi skulle gå i lange gange et kvarters tid, nåede vi frem til bagageudleveringen. Her begyndte kufferterne at rulle ind med det samme og alle vores kufferter kom ind som nogle af de første.

Så i løbet af meget kort tid var vi klar til at bestille pladsbilletter. 20:50 mod Århus. Marie og jeg var nær blevet sat af toget igen, for vi havde fint klippet vores 10-turs kort. Problemet var bare, at vi havde fået det forkerte klippekort med. Det var et 2-zoners kort til hovedstadsområdet, vi havde klippet og ikke vores 10-turs kort fra Kastrup til Fredericia.